5 tips för vinterträning ute

0

Nu börjar det bli kallt och de egenpåkommna ursäkterna för vinterträning kan knacka oss på axeln och säga, nä är det inte lite kallt…eller å vad trött jag är, jag orkar inte… Eller kanske till och med himla bra film på tv… Eller jag ska bara…. Kolla bloggar….fb…. Eller youtube.

Ja du hör ju ursäkterna hagla! Det gäller då att veta om sina ursäkter och bemöta dem, eller till och med förkomma dem.

1.Kallt väder löser man med bra kläder, ta dina vanliga träningskläder och sätt ett underställ under. Sommarens tunna löparjacka funkar fint, med ngn extra tröja under, likaså tightsen eller mjukisbrallorna.

2. Investera i ett par bra skor. Har tidigare om åren haft mina vanliga löparskor. I år investerade jag i ett par med dubbar. Det är verkligen guld värt då man slipper vara rädd för att halka, man spänner sig mindre och får ett mer naturligt löpsteg.

3. Passa på att njut när du är ute, känn hur det känns när kroppen får lite puls.

(Känsliga läsare varnas här för visst äckel 😱) 

När snoret rinner, jag vet det låter äckligt, MEN tänk vilken tjänst du gör din kropp, du låter den rensa sig på slaggprodukter. Ex spottar jag en del när jag springer o när jag inte sprungit på ngr dagar är det som att kroppen bär runt på en massa slem som bara vill ut. Ja du hör detox here we come😀

4. Investera i ett par bra handskar en reflexväst och pannlampa och en bra mössa.

5. All träning är bättre än ingen träning lär dig uppskatta de korta rundorna. Försök ta dig tid mitt på dagen så du får lite dagsljus. Lunchen är ett ypperligt tillfälle att träna på. 

Stort lycka till! och om du vill häng på!  spring tre gånger i veckan fram till jul, inga ursäkter, de ska förekommas så nu kopplar vi på pannbenet, och kom ihåg, jag har inte nämnt något om tider, antal kilometer eller någon som helst prestation, det ska bara göras. Tänk löpning/promenad/träning som något som är bra för välbefinnandet, som får din kropp att reagera och agera och njut av stunden. Är det svårt? Kom ihåg att du kommer vara så nöjd med dig själv när din träningsstund för dig själv är över.

ett av mina set av vinterträningskläder

ett av mina set av vinterträningskläder

Dela.

Om skribenten

Missa inte våra intressanta artiklar

Läs fler artiklar på huvudsidan

Lämna en tanke